Då har jul och nyår passerat, och styrelsen tar nya tag och fortsätter sitt enträgna arbete. Vi har haft årets 1:a styrelsemöte och här kommer lite information till medlemmarna. Från och med 1:a februari så kommer vi att återgå till tömning 2 dagar i veckan, detta efter samtal med Nacka kommun, vi har fått nerslag på att vi inte sorterar rätt, där hoppas vi på bättring.
På förekommen anledning så informerar styrelsen extra om hur man hanterar det nya sopsystemet. Nya skyltar skall komma upp på behållarna, så det blir tydligt vad som gäller. Matavfall: Här kastar du bröd, kakor, gryn, frukt, fruktskal, grönsaker utan plast runt om, kaffesump inkl filter, tesump utan metallklämma, kycklingben, kött, fisk inkl ben, övriga matrester, ofärgat hushållspapper, pasta, ris, popcorn, godis, choklad, ägg och äggskal Restavfall: Här kaster du övrigt hushållsavfall men tänk på att platta till exempelvis mjölkkartongen och vinboxen så vi får plats med mer Om vi inte bättrar oss, så kommer vi att tvingas installera ett nyckelsystem på sopbehållarna, vilket bidrar till en fördyrning av projektet, det vill vi ju inte eller hur? Övrig info: Övrigt lämnas på återvinningscentralen ÅVC Östervik, 08-7188000, om du osäker, kontakta Nacka kommun eller förvaltaren på telefon 0763158852 eller kontoret 08-7177222. Glasflaskor och tidningar: Dessa lämnar du på våra ordinarie återvinningsstationer som du finner vi våra parkeringshus Så kallade katt-trappor som finns på området, kommer att tas bort, se gemensamma regelverket. Julgranar kan ni lägga utmed bygatan den 19/1 då samlar föreningen in dessa, därefter får ni själva forsla bort era granar, detta gäller både privata o gårdsgranar. Från den 19 januari har vi en fast anställd fastighetsskötare som kommer att arbetet heltid på berget och Mattias Bergman avslutar sitt uppdrag den 15/1. Vi vill tacka för den tiden som Mattias har varit på berget och samtidigt hälsa Filip Stanic välkommen hit. Vi kommer i nästa nytt från styrelsen att presentera Filip lite mer ingående. Styrelsen håller också på med rekrytering av en trädgårdsansvarig, vi återkommer när rekryteringen är klar. Trapporna kommer att röjas från saker som inte skall stå där enligt tidigare avisering, endast barnvagn och rullator får finnas där, se tidigare infoblad. Vill du lämna in en motion till årsmötet, skall dessa vara förvaltningen tillhanda senast den 28 februari. Comments are closed.
|
InfobladHär hittar du infobladen Arkiv
Januari 2025
|