Medlemsgruppen informerar
Vi har haft ett gårdsrepresentantmöte den 29 september, och som vanligt var det många frågor och åsikter. Ett protokoll kommer att skrivas ut till era representanter, så kolla med dem vad som bestämdes. Vår trädgårdsmästare Peter och fastighetsskötaren Filip var med och svarade på frågor och lämnade sedan mötet. Styrelsen bestämde att vi inte svarar på frågor eller kommenterar det som skrivs på vår Facebook-sida. Har du frågor, så vänd dig först till vår förvaltare eller maila Stefan eller Camilla på följande adresser: [email protected] eller [email protected]. Vi har dock civila jobb som gör att vi inte kanske hinner svara direkt, men vår ambition är att alla skall få svar inom 48 timmar. Gårdar och uteplatser Ni som har saker utanför era lägenheter, ta genast in detta, då föreningen kommer att plocka bort sakerna. Inget får förvaras där, på uppmaning från räddningsverket; undantaget är rullator och barnvagn. Som tidigare meddelats så råder det byggförbud på uteplatserna tills vidare, då gestaltningsgruppen skall ta ett samlat grepp över området. Big Bag kommer att tömmas den 27 oktober. Och ni som renoverar, se till att flytta bort er gamla inredning från gårdarna och ta till återvinningscentralen. Vid avflyttning/inflyttning, kontakta förvaltaren då vårt P-bolag kör inne i området för att säkerställa att inga parkerar där. Gamla soprummen Det har inkommit frågor till styrelsen om att de som har en handikappanpassad elmoped och vill ha den i det gamla soprummet, kan få det. Styrelsen har överlåtit till gården själv att fatta ett sådant beslut; gården lämnar sedan in skriftligt vad ni bestämt till förvaltaren. Uthyrning i 2:a hand Se föregående info nr 9 - 2015. Gästparkeringen Sedan september 2015 har vi avgiftsbelagd gästparkering, och P-service har tagit över som entreprenörer. Taxan är:
Föreningen har stått för kostnaden för eldragning medan P-bolaget har köpt in automaterna. Intäkterna delas 60-40 från start. Det finns medlemmar som tycker det är orimligt och inte välkomnande, men det är styrelsens bestämda uppfattning att vi tar en billig avgift. Och parkeringssituationen har blivit mycket bättre. Det gamla systemet var både dyrare och krångligare, då vi fick betala för alla P-tillstånd, vilket vi nu slipper. Övrigt Då föreningens datorer är ålderstigna så kommer nya datorer att köpas in. Fastighetsskötare Filip och trädgårdsmästare Peter J kommer att få egna mail-adresser, så att medlemmar skall kunna nå dem. Mer info kommer när vi är i hamn med detta. Även vår förvaltare får en ny dator med bättre prestanda för att säkerställa våra system. Medlem Kim Johansson har tipsat styrelsen om ett nytt hanteringsprogram för inkommande mail; detta skall vi ta och titta på. Tack för tipset Kim. Bastuklubbens framtid kommer att diskuteras. John Cockin har fått uppdraget att se över vad som behöver göras och återkommer till styrelsen. Se även föregående info om årsmötesprotokoll, lekplatsgruppen, snickarbod m.m.! Till sist vill vi önska er alla en riktigt fin höst. För styrelsen Stefan H och Camilla Kokki Comments are closed.
|
InfobladHär hittar du infobladen Arkiv
Januari 2025
|