Ordförande informerar
Hej alla medlemmar i Brf Ljuskärrsberget! Nu lackar det mot jul med både nära och kära och en förhoppningsvis lugn jul. Tänk på att hålla koll på ljusen som brinner så fint mörkret, så vi slipper få besök av räddningstjänsten. Det har varit ett händelserikt år i föreningen. Det är ett fint uppdrag att sitta i en styrelse, och trots att det många gånger under min tid i styrelsen har varit många tuffa och obekväma beslut att fatta så ångrar jag inte att jag en gång tackade ja till uppdraget. Nu efter 6 månader som Er ordförande så känner jag fortfarande lusten att fortsätta mitt uppdrag, och för det kan jag tacka mina styrelsekamrater för deras oerhörda kompetens, våra anställda som ställer upp i vått och torrt för föreningen och sist, men inte minst, Er medlemmar som visar både uppskattning och engagerade samtal tillsammans med mig och resten av styrelsen. Jag vill rikta ett särskilt stort tack till våra gårdsrepresentanter och vår “flaggmästare” som arbetar i det tysta och hjälper till att hålla vårt område i ett trevligt skick, ni är guld värda. Nu är alla fasadbyten klara och nya budgeten är klar och det ser bra ut för vår förening. Men i ett sådant här stort område så kommer det att ständigt pågå förbättringsarbeten som ligger i linje med vår underhållsplan. Nu är äntligen flytten av delar av våra sopstationer på gång och det skall bli skönt att komma i mål med det projektet. Jag vill samtidigt passa på och hälsa vår nya förvaltare Daniel Larsson välkommen hit. Han ersätter Stefan Skärhult som valt att avsluta sin anställning på Fastighetsägarna som vi har avtal med. Vi tackar Stefan Skärhult för hans tid på Ljuskärrsberget och önskar honom lycka till på sin nya arbetsplats. I maj är det årsstämma, och är du intresserad av styrelsearbete så kan du kontakta valberedningen; deras kontaktuppgifter finner du på vår hemsidan här. Avslutningsvis så vill jag önska alla en riktigt god jul och ett riktigt gott nytt år. Stefan Hallonkvist, ordförande Brf Ljuskärrsberget. Lantmäteripinnar Många medlemmar undrar över varför det finns pinnar nedslagna i marken på området. Detta beror på att lantmäteriet varit ute, på vår förfrågan, med mätutrustning för att märka ut våra fastighetsgränser. Ledig lokal att hyra Efter årsskiftet kommer en lokal om ca 20 kvadratmeter nere vid fastighetskontoret att bli ledig för uthyrning. Intresseanmälan kan skickas till vår mailadress [email protected] eller lämnas i fastighetskontorets brevlåda. Inglasning av balkonger Det har delats ut reklam om inglasning av balkonger, och vi vill då påminna om att inglasning inte är tillåtet enligt våra stadgar. Med detta infoblad följer ett välkomstbrev. Brevet kommer delas ut till alla nyinflyttade och innehåller allmän information om området. Vi vill passa på att önska er alla en god jul och gott nytt år! Antoine Hamzo och Camilla Kokki, medlemsgruppen Hej alla medlemmar!
Vi närmar oss julen med stormsteg, plötsligt är den här! Den värsta snön är nu borta och våra anställda arbetade hårt med att få området så framkomligt som möjligt – vilka hjältar vi har! Då Filip (vår fastighetsskötare) har haft problem med ryggen så kommer han inte ha möjlighet att skotta våra trappor; vi ser över en lösning med detta. Vi vore ytterst tacksamma om det finns någon eller några i området som känner att de skulle kunna hjälpa till med den biten. Just nu ligger det inga mängder snö men om mer faller. Detta skulle göra att vi slipper betala för den tjänsten, och vi tänker att det vore bra att ta hjälp av våra medlemmar om möjligheten finns. Har du möjlighet till detta så kontakta [email protected] med dina kontaktuppgifter så kontaktar vi er. Det går även bra att lägga ett brev i lådan vid fastighetskontoret eller besöka oss under vår öppettid på onsdagar 17.30- 18.30. (Ny veckodag fr.o.m. 2017!) Tack på förhand! Bastun Möte har hållits med våra bastubadande medlemmar men endast ca elva personer dök upp. Kostnaden för renoveringen kommer bli högre än vi trott från början, och då intresset är relativt svalt så väljer vi att hålla bastun stängd under hela 2017. Den ligger alltså inte med i budget under nästkommande år. För att bastun skall kunna renoveras så krävs minst 55 betalande medlemmar. Fasader Nu när vi har nya fina fasader i området så vill vi att man undviker att spika upp diverse föremål eller belysning på väggarna. Detta för att bevara fasaderna fina en längre tid framöver. Tack för hjälpen! Styrelsemöten samt öppettider på kontoret Styrelsen har sitt sista möte för i år den 20/12 och samlas igen onsdag den 11/1. Under tisdag 20/12 kommer vi INTE att hålla kontoret öppet för besök! Från och med onsdag 11/1 återgår vi till att hålla kontoret öppet under onsdagar med samma tider som tidigare, alltså mellan 17.30 – 18.30. Även styrelsemötena kommer ligga under onsdagar. Glöm inte att blåsa ut ljusen ni tänt när ni går hemifrån, så vi slipper bränder i området. Med vänliga hälsningar, Antoine Hamzo och Camilla Kokki, medlemsgruppen |
InfobladHär hittar du infobladen Arkiv
February 2025
|